Tak, zrovna v USA na prepravu tovaru a nerastných surovín nepotrebuješ rýchlovlak. Potrebuješ rušeň, čo má silný krútiaci moment a dokáže bez nehody a poruchy ( konštantnou rýchlosťou ) prejsť tisíce km. To nehovorím o Tom, že koľaje, podvaly a násypy sú stavané na ťažkú a pomalú nákladnú prepravu. Na strane druhej, osobná vlaková preprava nie je v USA populárna. Na prekonávanie vnútrozemských vzdialeností sa využívajú lietadlá. Čo sa týka Číny, tam sú skôr tie rychlovlaky určitý druh propagandy. Nie každý má na to, aby za vzdialenosť cca Košice - Praha vycaloval za jednosmerný lístok okolo 100€ až 150€.
dakujem za prednasku
odkial si cerpal info?
napr. cenu cestovneho na vzdialenosti cca 500 km
dostupnost tzv rychlovlakov pre cinsku tzv strednu triedu
cinske rychlovlaky su nastrojom propagandy?
https://www.new...-chinas-1902160
kym cina mala k 2021 cca 40.000 km siet pre tzv rychlovly, US na svoju 1.rychlovlakovu drahu este len cakaju ( LOH v LA 2028) ....citam..
Info ti dodá chat GPT. Ale napíš mu v angličtine, alebo nemčine. Tá striedma trieda v Číne nebude veľká ( populačne ). Asi pred rokom som čítal nejaký článok na ZDF, že tie vlaky nechodia moc vyťažené, mávajú poruchy softvéru, nejaké problémy s brzdami atď. Že aj keď to vyzerá skvele, majú s nimi furt nejaké technické problémy. Taktiež tie rýchlosti ( nad 300 km/h) dosahujú len v určitých úsekoch, pretože na také rýchlosti už treba mať špeciálne trate, iné dimenzovanie koľají, násypov, taktiež kompletná elektrifikacia je značne náročná. Určite niekde vyguglis nejaký článok o tom.mne sa to nechce hľadať. Idem s deckami na zmrzlinu
A to nehovorím o Tom, že tie trate potrebujú násobne väčšiu údržbu ako bežné trate stavané do cca 250km/h. To vieš, furt sú to komunisti a tí majú propagandu dosť dobre zvládnutú.
19.4.2025 13:48
zabudol som s kym mam tu cest,
automaticky ked je nieco z ciny ruska ( cokolvek, resp vsetko) nema to svoju kvalitu, je to podradne, nebezpecne, nedostupne, predrazene, etc etc..
:))
FYI, cinska ekonomika, nie je komunisticka ekonomika ( tzn zalozena na planovanom hospodarstve)
tu si zda sa zaspal cas
19.4.2025 13:46
dakujem za tip.
AI mi vyhodilo toto ( po zadani aka je priemerna obsadenost vysokorychlostnych drah v cine) :
National Average Occupancy
In 2012,
the average occupancy rate for China's high-speed rail was 57%.
This figure rose to 65% in 2013, 69% in 2014, and 72% in 2015 .
By 2019, the Beijing–Shanghai High-speed Railway, one of the busiest lines, reported an average occupancy rate exceeding 78%.
Peak Travel Seasons: During major holidays like the Spring Festival, occupancy rates can reach up to 98%
dodatok k tebou nadhodenej 'bezpecnosti'
(zase vycuc z AI:)
The safety issue that drew the attention of the public and the government was the Wenzhou train collision which happened on July 23, 2011, in which 40 people died, 172 were injured, and 54 related officials blamed and punished.
According to a 2014 World Bank report, the incident was attributed to inadequate testing of a new design for signaling equipment, which lacked proper fail-safe features.
However overall, Chinese high speed rail has an exemplary safety record :?70? and according to The New York Times, the Chinese high-speed rail network is "one of the world’s safest transportation systems."
As of at least 2024, the Wenzhou crash remains the only serious accident in the massive Chinese HSR network.
slovenskuy: jediny znamy incident s obetami na zivotoch je z roku 2014, odvtedy ma cinsky rychlovlakovy biznis reputaciou 'jeden z najbezpecnejsich dopravnych systemov na svete'
Uvedom si jednu vec. Všetky, čo je na internete, tam musel niekto dať. A ten "niekto", určuje, čo je a čo nie je "pravda". Už si dosť veľký, aby si pochopil elementárnu pravdu - "pravda" je relatívna.
komunisti to byt mozu, urcite nejde o najdemokratickejsie zriadenie,
tu sa bavime o ich EKONOM. MODELI,kt sa tusim vola
'statom riadeny kapitalizmus'
inymi slovami je to akysi „Pragmaticky ekonomicky nacionalizmus“
?? Otvorený trh, ale pod kontrolou.
?? Inovácie, ale so silnou rukou štátu.
?? Rýchly rast, ale s dôrazom na stabilitu a sebestačnosť.
1.
cisternove vozidla, kt predtym prepravovalo nejaku toxicku chemikaliu, neboli dostatocne vycistene, ale pouzite an prepravu pitnej vody...?
-ako tento skandal suvisi s bezpecnostou prepravy ?
2.
na stavenisku novovznikajucej tratiked elasticka tlmiaca rohoz potrebna na stabilitu trate bola nahradena 'recyklovatelnou imitaciou' , investigativni zurnalisti prerezali vrstvy jednoduchou cepelou a obnazili material nevyhovujuci bezpecnostnym standardom.
- detajly neboli zverejnene, len to ako s nimi brutalne zatknuti, telefony zhabane a docasne zadrzani, spolocnost sa ospravedlnila, a zatkla 5 ludi vratane 2 clenov Kom strany
k popularite osobnej prepravy v cine: (zdroj, zase navrhovany AI):
V roku 2024 čínske vysokorýchlostné železnice prepravili približne 3,3 miliardy pasažierov, čo predstavuje približne 75,9 % všetkých železničných cestujúcich v krajine. (english.www.gov.cn)
Tento počet predstavuje nárast o 12,9 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, čo zdôrazňuje rastúcu popularitu a expanziu systému vysokorýchlostných železníc v Číne.
Na konci roku 2024 dosiahla dĺžka prevádzkovanej siete vysokorýchlostných železníc v Číne 48 000 kilometrov, čo ukazuje na významné investície a rozvoj železničnej infraštruktúry. (ehangzhou.gov.cn
Bronski, ty sa tu mentálne zavzdušňuješ nad tým, že v USA jazdia staré haraburdy ale v Číne nové super vlaky. Keď som ti elementárne vysvetlil prečo tomu tak je, že v USA vlaková osobná preprava nemá takú tradíciu a primárne sa využívajú nákladná doprava, tak stále ti to nedochádza. A len vďaka USA a európskym investorom je Čína tam, kde je. To už hádam chápeš? Že tie ich slávne rýchlovlaky sú primárne vybudované na platformách francúzskych TGV. Že len vďaka európskym, detto USA technikom sa môže Čína "chváliť" svojími úspechmi. Niečo ako ZSSR v 50 -tych rokoch, keď im celý priemysel pomohli znovu postaviť na nohy Briti.
KTORY 1., ODSEK MAM CITAT?
Revolution bei den Zügen in China:?
alebo
Fiasko auf Rädern: Zug Nummer 13 und sein Scheitern?
titulok tvojho clanku je velavravny, autor sa snazi dojebat cinanov za to ze sli po reporteroch kt odhalili prave ten skandal kt. je spomenuty na zaver clanku, a ktory som ti tu (i vsetkym) zresersoval.
Bronski. Aspoň mi nefusuj do remesla, dobre? Siemens je primárna firma na pohony a rozvody trakčných vedení. Dobre? Ja viem, že každú cenu chceš mať pravdu, ale človek, čo nevie, či sa v základnej rovnici s dvoma matematickými operáciami má dávať zátvorka, alebo nie, tak sa určite nebude rozumieť do trakčných pohonov vlakov, že?
Možno nevieš ešte daný fakt, že v Číne len pred nedávnom bola doslova vyvraždená a vyhladena inteligencia. Že ešte na začiatku 90 - tych rokov to bola primárne poľnohospodárska krajina s veľkou chudobou. Prečo sa asi v priebehu 10 až 30 rokov tak rozmohli? No z ich strany to rozhodne nebolo. Ty mudrlant.
A TY SI TRAGED, KT NIE A NIE PRIZNAT ZE TU DOSLOVA fabulujes NOVE A NOVE ARGUMENTY, LEN ABY SI NEMUSEL PRIZNAT 'PORAZKU' O KTORU SAMOZREJME JA NESTOJIM..
:)
zacalo to cele porovnanim rychlovlakovej dopravy china/usa
potom sme presli
k bezpecnosti
dostupnosti
no nakoniec sme dospeli do stadia ze 'vlaková osobná preprava v USA aj tak nemá takú tradíciu..''
takze vlastne je zbytocne porovnavat stupen vyspelosti Ciny oproti USA v tomto sektore
LOL
well done
tymto koncim
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Tak, zrovna v USA na prepravu tovaru a nerastných surovín nepotrebuješ rýchlovlak. Potrebuješ rušeň, čo má silný krútiaci moment a dokáže bez nehody a poruchy ( konštantnou rýchlosťou ) prejsť tisíce km. To nehovorím o Tom, že koľaje, podvaly a násypy sú stavané na ťažkú a pomalú nákladnú prepravu. Na strane druhej, osobná vlaková preprava nie je v USA populárna. Na prekonávanie vnútrozemských vzdialeností sa využívajú lietadlá. Čo sa týka Číny, tam sú skôr tie rychlovlaky určitý druh propagandy. Nie každý má na to, aby za vzdialenosť cca Košice - Praha vycaloval za jednosmerný lístok okolo 100€ až 150€.
dakujem za prednasku
odkial si cerpal info?
napr. cenu cestovneho na vzdialenosti cca 500 km
dostupnost tzv rychlovlakov pre cinsku tzv strednu triedu
cinske rychlovlaky su nastrojom propagandy?
Chýba mi tam obrázok z Ruska...
https://www.new...-chinas-1902160
kym cina mala k 2021 cca 40.000 km siet pre tzv rychlovly, US na svoju 1.rychlovlakovu drahu este len cakaju ( LOH v LA 2028) ....citam..
Info ti dodá chat GPT. Ale napíš mu v angličtine, alebo nemčine. Tá striedma trieda v Číne nebude veľká ( populačne ). Asi pred rokom som čítal nejaký článok na ZDF, že tie vlaky nechodia moc vyťažené, mávajú poruchy softvéru, nejaké problémy s brzdami atď. Že aj keď to vyzerá skvele, majú s nimi furt nejaké technické problémy. Taktiež tie rýchlosti ( nad 300 km/h) dosahujú len v určitých úsekoch, pretože na také rýchlosti už treba mať špeciálne trate, iné dimenzovanie koľají, násypov, taktiež kompletná elektrifikacia je značne náročná. Určite niekde vyguglis nejaký článok o tom.mne sa to nechce hľadať. Idem s deckami na zmrzlinu
A to nehovorím o Tom, že tie trate potrebujú násobne väčšiu údržbu ako bežné trate stavané do cca 250km/h. To vieš, furt sú to komunisti a tí majú propagandu dosť dobre zvládnutú.
19.4.2025 13:48
zabudol som s kym mam tu cest,
automaticky ked je nieco z ciny ruska ( cokolvek, resp vsetko) nema to svoju kvalitu, je to podradne, nebezpecne, nedostupne, predrazene, etc etc..
:))
FYI, cinska ekonomika, nie je komunisticka ekonomika ( tzn zalozena na planovanom hospodarstve)
tu si zda sa zaspal cas
19.4.2025 13:46
dakujem za tip.
AI mi vyhodilo toto ( po zadani aka je priemerna obsadenost vysokorychlostnych drah v cine) :
National Average Occupancy
In 2012,
the average occupancy rate for China's high-speed rail was 57%.
This figure rose to 65% in 2013, 69% in 2014, and 72% in 2015 .
By 2019, the Beijing–Shanghai High-speed Railway, one of the busiest lines, reported an average occupancy rate exceeding 78%.
Peak Travel Seasons: During major holidays like the Spring Festival, occupancy rates can reach up to 98%
dodatok k tebou nadhodenej 'bezpecnosti'
(zase vycuc z AI:)
The safety issue that drew the attention of the public and the government was the Wenzhou train collision which happened on July 23, 2011, in which 40 people died, 172 were injured, and 54 related officials blamed and punished.
According to a 2014 World Bank report, the incident was attributed to inadequate testing of a new design for signaling equipment, which lacked proper fail-safe features.
However overall, Chinese high speed rail has an exemplary safety record :?70? and according to The New York Times, the Chinese high-speed rail network is "one of the world’s safest transportation systems."
As of at least 2024, the Wenzhou crash remains the only serious accident in the massive Chinese HSR network.
slovenskuy: jediny znamy incident s obetami na zivotoch je z roku 2014, odvtedy ma cinsky rychlovlakovy biznis reputaciou 'jeden z najbezpecnejsich dopravnych systemov na svete'
F.Y.I.
co tam mas dalej..?
oprava:
incident kolizie z roku 2011, nie 2014
Ale stále je to komunistická krajina , ktorú riadia komunisti a strana..
To čo som písal. Problémy so softvérom, brzdami
Uvedom si jednu vec. Všetky, čo je na internete, tam musel niekto dať. A ten "niekto", určuje, čo je a čo nie je "pravda". Už si dosť veľký, aby si pochopil elementárnu pravdu - "pravda" je relatívna.
komunisti to byt mozu, urcite nejde o najdemokratickejsie zriadenie,
tu sa bavime o ich EKONOM. MODELI,kt sa tusim vola
'statom riadeny kapitalizmus'
inymi slovami je to akysi „Pragmaticky ekonomicky nacionalizmus“
?? Otvorený trh, ale pod kontrolou.
?? Inovácie, ale so silnou rukou štátu.
?? Rýchly rast, ale s dôrazom na stabilitu a sebestačnosť.
aha, cize internet info su dobre, ale len ked vyhovuju tvojmu argumentu..?:)
ja som ti prilozil clanok z https://www.new...-chinas-1902160 autorom je american James Bickerton
https://finanzm...gedeckt-330167/
Čo tam máš ďalej?
Len vďaka dodávkam Siemens od nemcov sa im tie vlaky stali ako tak bezpečné.
ano
pravda je relativna, je na tvojej (kolotocarovej) strane.. to si nedopisal?
:))
19.4.2025 14:10
neuveritelne! uz 2. ( slovom druhy) skandal (galaktickych) rozmerov
1.
cisternove vozidla, kt predtym prepravovalo nejaku toxicku chemikaliu, neboli dostatocne vycistene, ale pouzite an prepravu pitnej vody...?
-ako tento skandal suvisi s bezpecnostou prepravy ?
2.
na stavenisku novovznikajucej tratiked elasticka tlmiaca rohoz potrebna na stabilitu trate bola nahradena 'recyklovatelnou imitaciou' , investigativni zurnalisti prerezali vrstvy jednoduchou cepelou a obnazili material nevyhovujuci bezpecnostnym standardom.
- detajly neboli zverejnene, len to ako s nimi brutalne zatknuti, telefony zhabane a docasne zadrzani, spolocnost sa ospravedlnila, a zatkla 5 ludi vratane 2 clenov Kom strany
Edo, choď už na tú zmrzlinu
Prvý odsek si prečítaj. Nie ďalšie. To si ešte na to neprišiel, že keď si otvoris nejaké článok, tak ti na spodku stránky otvorí ďalších x vecí?
siemens je len jedna z mnohych firiem kt kontraktuju s cinou na vysokorych drahach..
ine su napr. Alstom (Fr) , Hitachi, Kawasaki (jap)
k popularite osobnej prepravy v cine: (zdroj, zase navrhovany AI):
V roku 2024 čínske vysokorýchlostné železnice prepravili približne 3,3 miliardy pasažierov, čo predstavuje približne 75,9 % všetkých železničných cestujúcich v krajine. (english.www.gov.cn)
Tento počet predstavuje nárast o 12,9 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, čo zdôrazňuje rastúcu popularitu a expanziu systému vysokorýchlostných železníc v Číne.
Na konci roku 2024 dosiahla dĺžka prevádzkovanej siete vysokorýchlostných železníc v Číne 48 000 kilometrov, čo ukazuje na významné investície a rozvoj železničnej infraštruktúry. (ehangzhou.gov.cn
na uplny zaver debaty proipajan mapku dynamiky rozsirovania tzv rychlovlakovej siete v cine 2008 v 2024
https://brilliantmaps.com/high-speed-rail-china/
Bronski, ty sa tu mentálne zavzdušňuješ nad tým, že v USA jazdia staré haraburdy ale v Číne nové super vlaky. Keď som ti elementárne vysvetlil prečo tomu tak je, že v USA vlaková osobná preprava nemá takú tradíciu a primárne sa využívajú nákladná doprava, tak stále ti to nedochádza. A len vďaka USA a európskym investorom je Čína tam, kde je. To už hádam chápeš? Že tie ich slávne rýchlovlaky sú primárne vybudované na platformách francúzskych TGV. Že len vďaka európskym, detto USA technikom sa môže Čína "chváliť" svojími úspechmi. Niečo ako ZSSR v 50 -tych rokoch, keď im celý priemysel pomohli znovu postaviť na nohy Briti.
aby sme to ukoncili
19.4.2025 14:28
KTORY 1., ODSEK MAM CITAT?
Revolution bei den Zügen in China:?
alebo
Fiasko auf Rädern: Zug Nummer 13 und sein Scheitern?
titulok tvojho clanku je velavravny, autor sa snazi dojebat cinanov za to ze sli po reporteroch kt odhalili prave ten skandal kt. je spomenuty na zaver clanku, a ktory som ti tu (i vsetkym) zresersoval.
:))
14:37
skratme to
proste ty nemozes skonzumovat fakt ze v niecom OPAKUJEM V NIECOM je CINA proste pred USA, podotykam DALEKO PRED U.S.A
:)
Bronski. Aspoň mi nefusuj do remesla, dobre? Siemens je primárna firma na pohony a rozvody trakčných vedení. Dobre? Ja viem, že každú cenu chceš mať pravdu, ale človek, čo nevie, či sa v základnej rovnici s dvoma matematickými operáciami má dávať zátvorka, alebo nie, tak sa určite nebude rozumieť do trakčných pohonov vlakov, že?
Ty si taký dezolát svojej doby.
Možno nevieš ešte daný fakt, že v Číne len pred nedávnom bola doslova vyvraždená a vyhladena inteligencia. Že ešte na začiatku 90 - tych rokov to bola primárne poľnohospodárska krajina s veľkou chudobou. Prečo sa asi v priebehu 10 až 30 rokov tak rozmohli? No z ich strany to rozhodne nebolo. Ty mudrlant.
A TY SI TRAGED, KT NIE A NIE PRIZNAT ZE TU DOSLOVA fabulujes NOVE A NOVE ARGUMENTY, LEN ABY SI NEMUSEL PRIZNAT 'PORAZKU' O KTORU SAMOZREJME JA NESTOJIM..
:)
zacalo to cele porovnanim rychlovlakovej dopravy china/usa
potom sme presli
k bezpecnosti
dostupnosti
no nakoniec sme dospeli do stadia ze 'vlaková osobná preprava v USA aj tak nemá takú tradíciu..''
takze vlastne je zbytocne porovnavat stupen vyspelosti Ciny oproti USA v tomto sektore
LOL
well done
tymto koncim