checenko rusi invadovali az 94 ale boje prebiehali od vyhl.nezavislosti od 92
cinsko-rus 6M 'vojna'v 1969, predtym tiez v 1929 o male uzemie v pohranici
v1950 neviem, to bude asi chyba, ani som nic nenasiel, moze to suvisiest s korej? vojnou
To Čečensko 1992 ale bola skôr občianska vojna medzi vtedajším prezidentom Dudajevom a opozíciou v parlamente. Síce opozíciu podporovalo Rusko, ale nedá sa to nazvať napadnutím. K Čečensku 1999 prispela časť čečenských radikálov, ktorí napadli susedný Dagestan. Dali Putinovi zámienku, ten k tomu prihodil bombové útoky na obytné domy, v ktorých mala prsty FSB.
Fascinuje ma 1992 Angusiness, čo je dosť zriedka používaný názov Ingušska. Tam ale tiež nešlo o útok Ruska. Po rozpade Sovietskeho zväzu sa rozpadla aj Čečensko-ingušská autonómna sovietska socialistická republika a v roku 1992 vypukol ozbrojený konflikt o okres Prigorodnyj medzi Ingušskom a susedným Severným Osetskom. Boje trvali asi 2 mesiace.
Takisto časť tých udalostí v postsovietskom priestore (Moldavsko, Tadžikistan) boli občianske vojny, do ktorých síce Rusko zasahovalo, ale neviem, či sa to dá označiť za napadnutie. To už skôr považujme za napadnutie, keď ZSSR nariadil zásah voči obyvateľom (Gruzínsko 1989) niektorých zo svojich zväzových republík. V takom prípade tam ale chýba zásah v Lotyšsku 1991.
Viem, ale myslel som na konci 2 SV Sachalin ostrov. Japonci dodnes neuznávajú, že je ruský. Ani Kurily.
Poválečný stav
Od 2. ledna 1947 je celý Sachalin součástí Sachalinské oblasti. Většina Korejců zde žijících zvažuje, zda se nezačnou identifikovat jako etničtí Rusové. Dnes jsou známí jako Sachalinští Korejci. V roce 1989 žilo na Sachalinu 46 000 Ukrajinců, ale jejich počet klesá vlivem emigrace a asimilace s Rusy.
Japonsko se vzdalo nároků na svrchovanost jižní části ostrova v Sanfranciské smlouvě (1952), ale neschválilo ruskou suverenitu nad Sachalinem. Podle japonského oficiálního stanoviska není o příslušnosti Sachalinu ještě rozhodnuto a na japonských mapách je označován jako “Země Nikoho”. Přestože není mezi Ruskem a Japonskem podepsána oficiální mírová smlouva, zřídilo Japonsko v Južno-Sachalinsku generální konzulát.
mandzucko nebolo regulerne japonske uzemie,len okupovane japoncami
juh sachalinu odstupili japonsku po prehr vojne, kratko po WWII si ho rusi zobrali cely. viac neviem, a nexe sa mi v tom moc hrabat
Sachalin bol rozdelený bez hraníc, sever Rusko, juh Japonsko. Japonsko už bolo porazené USA na konci 2 SV a už sa len zháňal papier a pero na kapituláciu. Vtedy došiel Stalin a obsadil celý Sachalin. Plus sú tam malé ostrovy Kurily, a o tie sa tiež sporia. hawgh, doštuduj, ja mám my-side-bias
Veď Moldavsko 1992 tam je. Aj keď tie ruské jednotky sú tam pôvodne na základe dohody o mierovom urovnaní, známej ako Tiraspolská dohoda z roku 1992. Na základe tejto dohody medzi Moldavskom, Podnesterskom, Ruskom a Ukrajinou mali ruské sil v Podnestersku stabilizovať situáciu a zabrániť ďalším vojenským stretom po skončení vojny medzi moldavskými silami a separatistami v Podnestersku. Aktuálne sú tam s povolením podnesterskej vlády a samozrejme Putin by ich rád využil na útok na Ukrajinu zo západu.
rana mimo, hlupa analogia
in fact, ako sam vies, podnestersko ma aj vladu aj menu aj armadu, a podla mojho osobneho nazoru by malo byt plne uznane UN spolocenstvom,
ma viac spolocne s ukrajinou ako s moldavskom
Máš pravdu. V Podnestersku sa aspoň konajú voľby. Mea culpa.
Akurát v súčasnosti je to nedemokratický kvázištát podporovaný Ruskom, ktorý sa Putin snaží využiť na získanie Moldavska a proti Ukrajine. Podobne sú na tom iné kvázištáty pod vplyvom Ruska - Južné Osetsko (aj keď tam armáda myslím už bola pričlenená k ruskej), Abcházsko. Teoreticky iné postavenie má v rámci Moldavska autonómna oblasť Gagauzsko, ale aj to je v posledných rokoch silne proruské.
volby sa konaju vsade tam kde to bezpecnostna situacia umoznuje
1. transinistria
v com je transinistria 'nedemokraticky kvazi stat' / dalsie protirecenie ?
navyse referendum o nezavislosti z 1991 nebolo akceptovane (medzi inymi EU!)
paradoxne myslim ze podnesterstko ma medzinarodne menej uznania ako abchazko a j. osetsko
2. abch a j. osetstko
su uznane aspon 1.clenom UN ( ruskom)
aj ked su to poloprezid. rezimy, demograficky su natolko rozdielne od svojho'materskeho'statu ze si tiez myslim ze by sa im UN spolocenstvo nemalo branit k plnemu uznaniu
Aj Podnestersko má politický systém s prevahou prezidenta. Myslíš, že pod vplyvom Ruska (ekonomickým aj vojenským) je demokratické? Zábavná predstava. Kvázištát v zmysle, že je medzinárodne neuznaný.
Keby sa mali uznávať nové štáty len na základe rozdielnosti medzi národmi v rámci materského štátu, bol by tu ešte väčší bordel ako teraz. Mohli by sa odtrhnúť Maďari a pripojiť k Maďarsku? Sú predsa rozdielni oproti Slovákom. Čo Rómovia? Rusíni?
V Gaze medzi rokmi 2014, keď bola posledná väčšia izraelská operácia reagujúca na ostreľovanie Hamasom, a októbrom 2023 bola bezpečnostná situácia prijateľná, voľby sa konať mohli. Ak tvrdíš, že nie, ako je potom možné, že sa konali 2006? Nebolo nekonanie volieb skôr o roztržke medzi Hamasom a Fatahom, ktoré sa na konaní volieb na celom palestínskom území nedohodli? V rokoch 2017, 2019 a 2020 sa predsa konali pokusy o organizovanie všeobecných volieb, ale nakoniec sa pre spory neuskutočnili.
ap uz spekulujes.ak napises ze sa konaju volby vzapeti doddas ze nie su demokratickym zriadenim co si mam z toho vybrat.
nikdy som tam nebol, uroven demokracie neviem posudit ale pisu ze maju pluralitny polit system, napriek tomu moze byt ze neboli monitorovane medzinarodne, ale len kvoli trucu EU, takze tato otazka ostava otvorena.
medzinarodne uznanie je polit proces. vidis sam co sa deje s palestinou.
ano narodnotsne etnika ked deklaruju nezavislost suverenitu hocakoto nazves , mozeu legitimne narokovat pricleneie sa k 'materskemu 'statu, vyckajme ako to dopadne s Kosovom ajeho chutkami splynutia s albancami.
a zase mas pekny priklad k tebe oblubenym zidom, ved ty pozyvaju zidov na navrat do vlasti z celeho sveta a to uz po 100 rokov.
Lepšie nejaké voľby než ziadne, na druhej strane volby a nedemokracia sa nevylucuju.
No tu sa bijú dve práva dané chartou OSN - právo na sebaurčenie a právo na územnú celistvosť. Nikdy nikto jasne nepovedal, ktoré ma prednost.
Nemôžem dá dočkať.
problem nie je gaza, gaza je izolovana a bude stradat nadalej tak ako doteraz
problem je predjordansko, kam sa momentalne presunul milit.zaujem sionistov. a z akeho dovodu- len z dovodu planu na dokoncenie anexie pocas trumpovania! je to dennodenne terorizovanie civilistov, pod zamienkov 'lovu na ojedinelych terorist.pesiakov. to sa neda nijak ospravedlnit.
btw.v tychto dnoch vysla sprava vo WP - Trump umožňuje Izraelu porušovať humanitárne právo pri používaní zbraní USA
Trump tak zrusil Bidenov dekret, podla kt. sa vsetky krajiny prijimajúce am. zbrane museli pisomne zaviazat,ze ich nepouziju na utoky na civilistov alebo obmedzenie humanitárnej pomoci. https://www.msn...id=BingNewsSerp takze kym statocni ukrajinci sa musia doprosovat pozitia dodanych zbrani s presahom 100-200km do rus. uzemia. izrael dostal zelenu na neobmedzene pouzitie proti palestincom , a to nielen smart ale i dumb bomb.
Nehovorím, že to tam ide dobrým smerom. Trump má talent všetko zhoršiť. Len by ma fakt reálne zaujímalo, prečo v období cca 9 rokov pred októbrom 2023 neprišlo ku konaniu volieb nie len v Gaze, ale na celom území, ktoré Palestínčania majú pod kontrolou.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
chýba Japonsko imho. Bolo to pred podpísaním konca 2SV, ale bolo to také na hulváta ukradnutie ostrova, keď sa už nebojovalo..
Čo je myslené 1992 Čečenskom a Ingušskom? A Čína 1946 a 1950 bolo čo?
flank. japonci napadli rusko v 1904
checenko rusi invadovali az 94 ale boje prebiehali od vyhl.nezavislosti od 92
cinsko-rus 6M 'vojna'v 1969, predtym tiez v 1929 o male uzemie v pohranici
v1950 neviem, to bude asi chyba, ani som nic nenasiel, moze to suvisiest s korej? vojnou
To Čečensko 1992 ale bola skôr občianska vojna medzi vtedajším prezidentom Dudajevom a opozíciou v parlamente. Síce opozíciu podporovalo Rusko, ale nedá sa to nazvať napadnutím. K Čečensku 1999 prispela časť čečenských radikálov, ktorí napadli susedný Dagestan. Dali Putinovi zámienku, ten k tomu prihodil bombové útoky na obytné domy, v ktorých mala prsty FSB.
Fascinuje ma 1992 Angusiness, čo je dosť zriedka používaný názov Ingušska. Tam ale tiež nešlo o útok Ruska. Po rozpade Sovietskeho zväzu sa rozpadla aj Čečensko-ingušská autonómna sovietska socialistická republika a v roku 1992 vypukol ozbrojený konflikt o okres Prigorodnyj medzi Ingušskom a susedným Severným Osetskom. Boje trvali asi 2 mesiace.
Takisto časť tých udalostí v postsovietskom priestore (Moldavsko, Tadžikistan) boli občianske vojny, do ktorých síce Rusko zasahovalo, ale neviem, či sa to dá označiť za napadnutie. To už skôr považujme za napadnutie, keď ZSSR nariadil zásah voči obyvateľom (Gruzínsko 1989) niektorých zo svojich zväzových republík. V takom prípade tam ale chýba zásah v Lotyšsku 1991.
v94 rusi vtrhli do cecenska
Viem, ale myslel som na konci 2 SV Sachalin ostrov. Japonci dodnes neuznávajú, že je ruský. Ani Kurily.
Poválečný stav
Od 2. ledna 1947 je celý Sachalin součástí Sachalinské oblasti. Většina Korejců zde žijících zvažuje, zda se nezačnou identifikovat jako etničtí Rusové. Dnes jsou známí jako Sachalinští Korejci. V roce 1989 žilo na Sachalinu 46 000 Ukrajinců, ale jejich počet klesá vlivem emigrace a asimilace s Rusy.
Japonsko se vzdalo nároků na svrchovanost jižní části ostrova v Sanfranciské smlouvě (1952), ale neschválilo ruskou suverenitu nad Sachalinem. Podle japonského oficiálního stanoviska není o příslušnosti Sachalinu ještě rozhodnuto a na japonských mapách je označován jako “Země Nikoho”. Přestože není mezi Ruskem a Japonskem podepsána oficiální mírová smlouva, zřídilo Japonsko v Južno-Sachalinsku generální konzulát.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Sovietsko-japonsk%C3%A1_vojna
a transinistria v moldavsku nie je invazia? su tam do dnes tusim 2-3 bataliony, cize okupacia
mandzucko nebolo regulerne japonske uzemie,len okupovane japoncami
juh sachalinu odstupili japonsku po prehr vojne, kratko po WWII si ho rusi zobrali cely. viac neviem, a nexe sa mi v tom moc hrabat
Sachalin bol rozdelený bez hraníc, sever Rusko, juh Japonsko. Japonsko už bolo porazené USA na konci 2 SV a už sa len zháňal papier a pero na kapituláciu. Vtedy došiel Stalin a obsadil celý Sachalin. Plus sú tam malé ostrovy Kurily, a o tie sa tiež sporia. hawgh, doštuduj, ja mám my-side-bias
Chýba aj Ukrajina 1937
Veď Moldavsko 1992 tam je. Aj keď tie ruské jednotky sú tam pôvodne na základe dohody o mierovom urovnaní, známej ako Tiraspolská dohoda z roku 1992. Na základe tejto dohody medzi Moldavskom, Podnesterskom, Ruskom a Ukrajinou mali ruské sil v Podnestersku stabilizovať situáciu a zabrániť ďalším vojenským stretom po skončení vojny medzi moldavskými silami a separatistami v Podnestersku. Aktuálne sú tam s povolením podnesterskej vlády a samozrejme Putin by ich rád využil na útok na Ukrajinu zo západu.
AP | 25.2.2025 11:28
kolko slov o 'tak jednoznacnej zalezitosti' :))
''Aktuálne sú tam s povolením podnesterskej vlády ''
akej vlady? :))
Chcelo by sa mi napísať, že asi takej ako vláda Hamasu. :)) Ale nebudem ťa dráždiť.
AP
rana mimo, hlupa analogia
in fact, ako sam vies, podnestersko ma aj vladu aj menu aj armadu, a podla mojho osobneho nazoru by malo byt plne uznane UN spolocenstvom,
ma viac spolocne s ukrajinou ako s moldavskom
Máš pravdu. V Podnestersku sa aspoň konajú voľby. Mea culpa.
Akurát v súčasnosti je to nedemokratický kvázištát podporovaný Ruskom, ktorý sa Putin snaží využiť na získanie Moldavska a proti Ukrajine. Podobne sú na tom iné kvázištáty pod vplyvom Ruska - Južné Osetsko (aj keď tam armáda myslím už bola pričlenená k ruskej), Abcházsko. Teoreticky iné postavenie má v rámci Moldavska autonómna oblasť Gagauzsko, ale aj to je v posledných rokoch silne proruské.
volby sa konaju vsade tam kde to bezpecnostna situacia umoznuje
1. transinistria
v com je transinistria 'nedemokraticky kvazi stat' / dalsie protirecenie ?
navyse referendum o nezavislosti z 1991 nebolo akceptovane (medzi inymi EU!)
paradoxne myslim ze podnesterstko ma medzinarodne menej uznania ako abchazko a j. osetsko
2. abch a j. osetstko
su uznane aspon 1.clenom UN ( ruskom)
aj ked su to poloprezid. rezimy, demograficky su natolko rozdielne od svojho'materskeho'statu ze si tiez myslim ze by sa im UN spolocenstvo nemalo branit k plnemu uznaniu
Aj Podnestersko má politický systém s prevahou prezidenta. Myslíš, že pod vplyvom Ruska (ekonomickým aj vojenským) je demokratické? Zábavná predstava. Kvázištát v zmysle, že je medzinárodne neuznaný.
Keby sa mali uznávať nové štáty len na základe rozdielnosti medzi národmi v rámci materského štátu, bol by tu ešte väčší bordel ako teraz. Mohli by sa odtrhnúť Maďari a pripojiť k Maďarsku? Sú predsa rozdielni oproti Slovákom. Čo Rómovia? Rusíni?
V Gaze medzi rokmi 2014, keď bola posledná väčšia izraelská operácia reagujúca na ostreľovanie Hamasom, a októbrom 2023 bola bezpečnostná situácia prijateľná, voľby sa konať mohli. Ak tvrdíš, že nie, ako je potom možné, že sa konali 2006? Nebolo nekonanie volieb skôr o roztržke medzi Hamasom a Fatahom, ktoré sa na konaní volieb na celom palestínskom území nedohodli? V rokoch 2017, 2019 a 2020 sa predsa konali pokusy o organizovanie všeobecných volieb, ale nakoniec sa pre spory neuskutočnili.
ap uz spekulujes.ak napises ze sa konaju volby vzapeti doddas ze nie su demokratickym zriadenim co si mam z toho vybrat.
nikdy som tam nebol, uroven demokracie neviem posudit ale pisu ze maju pluralitny polit system, napriek tomu moze byt ze neboli monitorovane medzinarodne, ale len kvoli trucu EU, takze tato otazka ostava otvorena.
medzinarodne uznanie je polit proces. vidis sam co sa deje s palestinou.
ano narodnotsne etnika ked deklaruju nezavislost suverenitu hocakoto nazves , mozeu legitimne narokovat pricleneie sa k 'materskemu 'statu, vyckajme ako to dopadne s Kosovom ajeho chutkami splynutia s albancami.
a zase mas pekny priklad k tebe oblubenym zidom, ved ty pozyvaju zidov na navrat do vlasti z celeho sveta a to uz po 100 rokov.
ku gaze sa vyjadrim neskor
Lepšie nejaké voľby než ziadne, na druhej strane volby a nedemokracia sa nevylucuju.
No tu sa bijú dve práva dané chartou OSN - právo na sebaurčenie a právo na územnú celistvosť. Nikdy nikto jasne nepovedal, ktoré ma prednost.
Nemôžem dá dočkať.
problem nie je gaza, gaza je izolovana a bude stradat nadalej tak ako doteraz
problem je predjordansko, kam sa momentalne presunul milit.zaujem sionistov. a z akeho dovodu- len z dovodu planu na dokoncenie anexie pocas trumpovania! je to dennodenne terorizovanie civilistov, pod zamienkov 'lovu na ojedinelych terorist.pesiakov. to sa neda nijak ospravedlnit.
btw.v tychto dnoch vysla sprava vo WP - Trump umožňuje Izraelu porušovať humanitárne právo pri používaní zbraní USA
Trump tak zrusil Bidenov dekret, podla kt. sa vsetky krajiny prijimajúce am. zbrane museli pisomne zaviazat,ze ich nepouziju na utoky na civilistov alebo obmedzenie humanitárnej pomoci.
https://www.msn...id=BingNewsSerp takze kym statocni ukrajinci sa musia doprosovat pozitia dodanych zbrani s presahom 100-200km do rus. uzemia. izrael dostal zelenu na neobmedzene pouzitie proti palestincom , a to nielen smart ale i dumb bomb.
Nehovorím, že to tam ide dobrým smerom. Trump má talent všetko zhoršiť. Len by ma fakt reálne zaujímalo, prečo v období cca 9 rokov pred októbrom 2023 neprišlo ku konaniu volieb nie len v Gaze, ale na celom území, ktoré Palestínčania majú pod kontrolou.