bronski

bronski | nic

br0nski
jadro - model - potencial  ( jun 2023)
 
bronski
bronski | 20.6.2023 10:21

imho, jazyckom na vahach bude kapitanova horda
ak prejdu hrozi realne koala smer-sns-fasist.rep.
alekludne to naozaj moze skoncit cele patom


MirecU
MirecU | 20.6.2023 10:22

Vie mi niekto vysvetlit, co presne znamena volebny model a volebny potencial?


bronski
bronski | 20.6.2023 10:24

model=najpravdepodobnejsi zisk


bronski
bronski | 20.6.2023 10:28

potencial= mnozina kt je za istych okolnosti ochotna stranu volit


Alt
Alt | 20.6.2023 10:36

Jadro su rozhodnuti ze "urcite" budu volit svoju stranu, model je to co byva ako klasicka preferencia strany v prieskumoch, potencial je ak stranu uviedli ako dalsiu moznost.
Cize jadro je minimum, ze stranu budu volit iba skalni potencial maximum ze vsetci co ju zvazuju aj ako alternativu. To samozrejme v ramci nejakej chyby a v danom case.
PS ma sancu "vyhrat" volby (SMER startuje hovnomety) a bez Hlasu zatial vacsina vzniknut nemoze ...


Hovado
Hovado | 20.6.2023 10:55

chcel by som vidieť odhadovaný volebný potencial OĽANO pred minulými voľbami...


bronski
bronski | 20.6.2023 11:11

nov-dec 2019 podla Medianu 18%
ale potom matovic v jan 2020 objavil pociatkovu vilu na fr riviere..


bronski
bronski | 20.6.2023 11:27

upresnenie definicie pre potencial =
=vsetci kt stranu VAZNE ZVAZUJU, a zaroven NEVYLUCUJU svoju UCAST VOLIT

tento ukazovatel potrebne chapat pre KAZDU STRANU ODDELENE


petersonm
petersonm | 20.6.2023 16:56

Uz sme tu mali situaciu, ze preferencie mala strana vysoke, potom ziskala ledva 6%. Prieskumy su nevierohodne.


Alt
Alt | 20.6.2023 17:25

Tak su aj vierohodne prieskumy, len ich je potrebne vediet citat. A nezabudat na dalsie faktory ako skryti volici, efekt snehovej gule, volenie vitaza, nevolenie porazenych a hlavne na volicov, co sa rozhoduju na poslednu chvilu ...


bronski
bronski | 20.6.2023 19:16

rozhodovanie na posl chvilu - to je znak toho ze polit scena je aj po 30 rokoch samostatnosti nesuroda nevyzreta nevykrystalizovana
na slovesnku sa nevoli program, tam sa voli podla pocitov


petersonm
petersonm | 20.6.2023 21:39

Pteco si pouzil slovo tam?!


bronski
bronski | 20.6.2023 21:42

a co som mal pouzil 'sem' ?


MirecU
MirecU | 21.6.2023 09:00

Jedna vec bol volebny program OLANO a druha vec, co realne robili vo vlady. Volit podla volebneho programu sucasne strany vacsinou nema zmysel.


bronski
bronski | 21.6.2023 09:26

mirecU
''nema zmysel''?
ked politik vie ze volic ho (znovu)zvoli bez toho aby zohladnil to co spravil/nespravil z toho co slubil - cize naplnil/nenaplnil svoj predvolebny
tak sa ocitnete v zacarovanom kruhua potom to dospeje tam kde to je v totalnej pred-i-povolebnej demagogii a populizme


MirecU
MirecU | 21.6.2023 09:43

Mozno by pomohlo pripomenut, ktora strana dodrzala svoj prevolebny program aj po volbach...


Alt
Alt | 21.6.2023 09:44

MireC, neverim, ze niekto volil Matovica na zaklade jeho volebneho programu. Aj keby to tvrdil. Ja by som Matovica nevolil, ani keby mal neviemaky supertutti program. Sak je v politike uz riadne dlho aby bolo jasne, ze to je populisticky magor ... Proste jeho cielovu skupinu volebne programy nezaujimaju. Ani pred volbami ani po volbach ich plnenenie.


bronski
bronski | 21.6.2023 12:18

mirecU
treba mat pred sebou program konkret strany a konfrontovat s vysledkami na konci voleb obdobia
uskalia proporcneho voleb systemu ti casto da odpoved , niektore predkladane zakony su proste zablokovane bud koal alebo opoz
ja osobne by som bol za zmenu na vecsinovy system


MirecU
MirecU | 22.6.2023 07:47

Alt: ja verim, ze ludia vedeli, ze matovic je debil, ale dufali, ze tam okolo seba bude mat nejakych ludi, co budu vediet, co robia. Co by sa dalo povedat, ze platilo, len nikto asi necakal, ze matovic je az taky uber debil. A ked som si pred poslednymi volbami cital programy stran, tak ich (OLANO) plany v mojom odbore vyzerali najrozumnejsie... druha vec bola, ze po volbach to vsetko hned islo kominom...

bronski: ano, tomu rozumiem, to beriem. Skor by som ale povedal, ze pred volbami studovat volebny stran konkretnych stran je zbytocnost. Skor sa treba zamerat na agendy tych ktorych kandidatov na danej strane. To si lepsi obraz clovek o strane urobi.


MirecU
MirecU | 22.6.2023 07:50

Ale co sa tyka poslednych volieb, tak podla mna ludia volili olano, aby preslo 5% a mohol tam robit matovic curbes v opozicii, nie aby vyhrali volby.


Alt
Alt | 22.6.2023 08:48

Nie, ludia volili Matovica presne pre to ako volia aj inych macov. Proste aby za nich vyriesil vsetky problemy a konecne sa mali dobre. Akurat si nechcu uvedomit, ze za svoje problemy si vacsinou mozu samy, pripadne tie (neexistujuce) problemy im vymysleli presne ti ludia, ktorych volia. To je ako s ludovym liecitelom, ked vylieci rakovinu. Na prvom sedeni zisti ze mas rakovinu a neskor ju uz nemas ~ vyliecil ju! Takze Fico, Kotleba, Mazurek, Harabin, Matovic nas chrania pred madarmi, imigrantmi, progresivcami, slnieckarmi, sorosom atd ... a pre tuto "ochranu" ich ludia stale volia. A na toto netreba ziaden volebny program.


bronski
bronski | 22.6.2023 09:05

nesuhlas
imo, olano bol predovsetkym 'protest vote' ci skor anti-smer vote

vlastna skusenost - sestra i matka volili olano po konzultacii so nou, obavali sa ale den pred i den po volbach ci bude vediet matovic s prockom vladnut
zhodli sme sa vtedy vsetci an tom ze to v tom case bolo lepsie riesenie ako keby nevolili alebo volili marginalne strany

ludia proste volili zivelne s tym ze to daju tomu kto ma sancu porazit smer a zaroven ma najvecsie sance nekolaborovat s ficom
ved preto sa aj pele hned po volbach utrhol


Alt
Alt | 22.6.2023 09:12

Matovic, okrem toho ze na Fica a SMER stale steka, tak mu realne nikdy nejak extra nesiel po krku. Pozri si kolko hlasovani OLaNO pomohlo SMERu ...
Takze s tym kolaborovanim, podla mna zvolili capa zahradnikom. Nehovoriac, ze vlastne nechal vladnut Kollara a ten co navystrajal, si netrufol robit ani Fico ...


bronski
bronski | 22.6.2023 09:18

olano je proste ludova strana, ci skor lepsie- klasicke hnutie - bez stranickej discipliny - preto si tam robi kto xe co xe , preto nevydali fica do vysetrovacej vezby etc...
zaroven plati ze pokial je fico v politike potrebuje niekoho ako matovica, matovic ' sa zjavil' a hlavne 'narastol' do obludnych( na slovenske pomery) rozmerov v politike LEBO FICO


Alt
Alt | 22.6.2023 09:51

Nie. Je to presne naopak. V OLaNO vsetci robia pesne to, co chce Matovic. Stranicka disciplina tam je priam ukazkova. Ako to robi netusim ... Asi mu pred volbami nieco podpisali vlastnou krvou a boja sa, ze to zverejni ... a samozrejme ma vsetko nahrane a zdokumentovane ... inac fakt neviem ...


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader